V anglicky mluvících zemích nebo někdy také uváděno jako v anglo-amerických zemích se traduje celá řada významných dnů. Vedle těch nejvýznamnějších uvedených na stránce Významné dny, kdy má většina institucí, firem, škol apod. zavřeno, zde uvádíme stručný přehled a popis těch ostatních. U těchto se naopak může stát, že je otevřeno ještě déle, než během obyčejných pracovních dnů.
Black Friday
Klikni pro výslovnostBlack Friday (Černý pátek) je den následující hned po významném svátku Thanksgiving Day (Den díkůvzdání). Od roku 1952, je v USA tento den považován za zahájení vánoční nákupní sezóny. Většina velkých obchodních řetězců otevírá v tento den již velmi brzy ráno (v posledních letech už dokonce o půlnoci) a nabízí zboží za mimořádně zlevněné ceny (výprodej).
Ačkoliv Black Friday není v USA oficiálně státní svátek, tak např. v Kalifornii a některých další státech mají zpravidla všichni státní zaměstnanci "Klikni pro výslovnostThe Day After Thanksgiving" (den po dni díkůvzdání) jako den volna. S výjimkou většiny maloobchodů mají zaměstnanci ostatních firem a škol oba tyto dny volno (díkůvzdání a následující pátek), což dohromady s následující sobotou a nedělí dělá čtyřdenní víkend, někdy označován jako Klikni pro výslovnostThanksgiving holiday. Tím se zvyšuje počet potenciálních zákazníků v obchodech a nastává doslova nákupní šílenství.
Z nejstarší zmínky o frázi Black Friday, vztahující se na den po Dni díkůvzdání v tomto nákupním kontextu, plyne, že tento termín vznikl ve Filadelfii. Zde to bylo používáno k označování husté dopravní špičky, která nastávala v den po Dni díkůvzdání. Tato zmínka pochází z roku 1961. O více než dvacet let později, jak se tento výraz stával více rozšířený, přichází populární definice Klikni pro výslovnostthe point in the year when retailers begin to turn a profit, thus going from being "in the red" to being "in the black" (tento den reprezentuje moment v roce, kdy se obchodníci dostávají z „mínusu“ do „plusu“).
Cyber Monday
Klikni pro výslovnostCyber Monday (Kybernetické pondělí) je v USA marketingový termín pro označování pondělí, které následuje po Díkůvzdání nebo Black Friday. Maloobchodní prodejci v USA si v letech 2003 a 2004 všimli, že hodně spotřebitelů, kteří nestihli nakoupit během Black Friday, nakupovali výhodněji on-line v pondělí z domu anebo z práce. Výraz "Cyber Monday" byl vytvořen reklamními společnostmi k podpoře právě online nákupů.
Tento termín založil Ellen Davis a poprvé byl použit 28. listopadu 2005 v tiskové zprávě organizce National Retail Federation's (divize Shop.org) s titulkem "Klikni pro výslovnostCyber Monday Quickly Becoming One of the Biggest Online Shopping Days of the Year" (Cyber Monday se rychle stává jedním z největších online nákupních dní v roce). Cyber Monday se již stal mezinárodním marketingovým termínem používaným pro on-line prodejce i mimo USA (např. v Argentině, Kanadě, Chile, Číně, Kolumbii, Německu, Irsku, Japonsku, Portugalsku, Švédsku a Spojeném království).
Klikni pro výslovnostBritish shoppers spent an estimated £1.1 billion on Cyber Monday in 2016. (Britští zákazníci utratili odhadem 1,1 miliardy Liber na Kyber pondělí v roce 2016.)
Svatý Ondřej
Klikni pro výslovnostSaint Andrew's Day (Svátek svatého Ondřeje) se slaví každoročně 30. listopadu. Svatý Ondřej je uctíván jako patron Skotů (ve Skotsku je den svatého Ondřeje uznán za skotský svátek) a Rumunů. Od 15. století se ve Francii uděluje vysoce ceněný řád Zlatého rouna (vytvořený na počest sv. Ondřeje), který později převzal Řím, Anglie a Rusko. Podrobnější informace najdete na speciální stránce věnované Svátku Svatého Ondřeje